L'utilisation des etudiants comme operateurs dans les enquetes de terrain : les avantages et les limites

Eugen Avram, Iuliana Armas

Abstract


Utilizarea studenţilor ca operatori în anchetele de teren : avantaje şi limite. Deoarece studiile de teren au căpătat o importanţă crescută în cercetarea de piaţă şi academică în România, studiul de faţă îşi propune evidenţierea şi evaluarea cauzal-explicativa a surselor de eroare introduse de operatorii-studenţi. Aceasta cu atât mai mult, cu cât în multe cercetări academice, şi nu numai, sunt utilizaţi ca operatori de teren studenţii.

Evaluarea impactului operatorilor asupra eficienţei anchetei s-a bazat pe prelucrarea datelor unui studiu privind sentimentul de vulnerabilitate seismică a populaţiei oraşului Bucureşti, realizat în anii 2001–2002.

Au fost sistemetizate patru tipuri de erori (omisiuni şi falsuri) în acord cu categoriile de date ale instrumentului: erori de tip 1 - omisiuni/falsuri la datele de identificare ale operatorului), erori de tip 2 - omisiuni/falsuri la datele de „paşaport” ale subiectului cercetat, erori tip 3 - omisiuni la itemii care vizau obiectivul 1 al cercetării, erori de tip 4 - omisiuni la itemii care vizau obiectivul 2 al cercetării.

Datele arată că echipele de fete au rezultate superioare în raport cu echipele mixte şi cu subiecţii care au operat în mod individual, existând mai puţine omisiuni în chestionarea la itemii care vizau obiectivul 2 al cercetării.


Full Text:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.15551/scigeo.v53i0.83

Refbacks

  • There are currently no refbacks.



ISSN: 1223-5334; eISSN: 2284-6379. Published in Romania

 

LIBRARY OF CONGRESS ONLINE CATALOG Geoscience e-journal

 


Large Visitor Globe